Hjælp

Få hjælp til MIT detfagligehus. Vi svarer på en række ofte stillede spørgsmål.

Kan du ikke åbne din postkasse på MIT detfagligehus?

Prøv at opdatere siden ved at taste Ctrl + F5. Det vil i de fleste tilfælde kunne løse problemet.

Mangler du hjælp til dit NemID?

På NemID.nu finder du hjælp til NemID, som fx problemer med at logge på, glemt adgangskode eller glemt bruger ID.

Her finder du hjælp til dit NemID.

Hvorfor spørger vi om cpr.nr. ved log ind med NemID?

Når du logger ind med dit NemID, logger du faktisk ind hos NemID. Vi får herefter dine data tilbage fra NemID via et certifikat. De data indeholder et unikt id, som skal passe sammen med dit cpr.nr. Hvis du aktivt selv tilkendegiver i checkboksen, at vi må gemme dit cpr.nr., kan du undgå at blive spurgt om dit cpr.nr. hver gang, du logger ind med NemID.

Hvorfor ser dokumenterne mærkelige ud, når jeg åbner dem?

Det kan skyldes, at du ikke har installeret en pdf-fremviser, eller at du er kommet til at vælge et forkert program til at vise en pdf på din computer.

Læs mere om, hvordan du ændrer windows-programmer på din computer.

Hvordan sender jeg dokumenter i en god kvalitet?

Det er vigtigt, at vi kan læse og udskrive de dokumenter, du sender til os med kontaktformular og e-mail. De er desværre nogle gange så uklare eller gnidrede, når vi modtager dem, at vi ikke kan læse dem. 

Guide til at sikre, at dokumenter bliver sendt i en god kvalitet.

Jeg har kun adgang til netbank med mit NemID. Hvordan ændrer jeg det?

Hvis du har oprettet NemID for at logge på din netbank, skal du opgradere dit NemID til også at omfatte andre sider.

Hent vejledning hos Nemid.nu.

Jeg har prøvet ovenstående forslag og kan stadig ikke logge ind. Hvad gør jeg?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for hjælp.