Der kan være problemer med visning af denne hjemmeside. Vi kan se, at du bruger Internet Explorer version 11 til at besøge MIT detfagligehus. Det betyder, at der kan være ting, der ikke fungerer optimalt eller som ser forkerte ud. Vi anbefaler, at du opdaterer din browser: Microsoft Edge eller Google Chrome - eller bruger en smartphone, hvis du har mulighed for det.

Hjælp til beskeder og breve

Hjælp til at læse og besvare beskeder og breve

Beskeder

Hvordan sender jeg en ny besked til jer?

Vælg ”Beskeder” i menuen og klik på linket Skriv ny besked


Hvordan ser jeg vedhæftninger på min mobil?

Hvis der er vedhæftet et dokument i en besked til dig, bliver det vist med et blåt papirclips-ikon, som du kan trykke på. Hvordan dokumentet vil blive vist, afhænger af, hvordan din mobil viser vedhæftede filer. Vi anbefaler, at du åbner vedhæftninger på en computer, hvis du har mulighed for det, da det som regel er lettere at se vedhæftninger på den.


Hvordan får jeg besked om, at der er kommet ny post til mig?

Når vi skriver til dig, får du tilsendt en notifikation på e-mail om, at der er kommet en besked til dig i MIT detfagligehus. Husk derfor at tjekke, at du har gives os den korrekte e-mail. Under Personlige oplysninger kan du opdatere din e-mailadresse. 


Hvordan kan jeg se, hvem jeg skriver med?

Navnet på afsenderen fremgår i beskeden, men du kan også altid se kontaktinfo på den afdeling, beskeden kommer fra ved at klikke på linket ”Kontakt” i bunden, hvis du er på mobil - eller øverst til højre, hvis du er på en computer. 


Hvorfor kan I ikke se de dokumenter, som jeg allerede har indsendt?

Hvis du tidligere har indsendt dokumenter til fagforeningen, har a-kassen mulighed for at få adgang til dem, hvis du udfylder Fuldmagt DFH-300. Ellers må du oprette en ny besked og vedhæfte dokumenterne igen. Systemet giver dig desværre ikke mulighed for at videresende eller gensende en besked, som du allerede har sendt én gang.


Hvordan sender jeg dokumenter?

Du sender dokumenter ved at klikke på den blå tekst ”vedhæft” i beskedfeltet nederst. Vælg de filer, du skal sende, og klik derfter "Send". Du behøver ikke skrive en tekst for at sende dokumenter. 


Hvordan gemmer jeg en PDF fra min mobil?

Følg denne vejledning for at gemme en hjemmeside på din mobil som PDF. Det kan fx være i forbindelse med, at vi har bedt dig sende dokumentation fra Sundhed.dk eller SKAT, der ikke har nogen "Gem som PDF"-funktion på deres hjemmesider. Gem som PDF på mobil.


Hvilke filtyper kan jeg sende?

Vi anbefaler, at du sender pdf, hvis du har mulighed for det.

De tilladte filtyper, du kan sende til os, er: pdf, jpg, jpeg, png, jpe, bmp, doc, docx, odt, rtf, txt, xlsx, xls, pptx, m4a, mov, avi, mp3, mp4 og wav.

Det betyder, at vi modtager alle almindelige typer billedfiler, tekstfiler, regneark, lyd og videofiler m.m.


Hvorfor ligger beskederne ikke i den rigtige rækkefølge?

Beskederne sorteres, så ulæste og nyeste beskeder ligger først. Hvis der er en ulæst besked i en beskedtråd, så vil den ligge øverst, selvom der er tale om en gammel tråd.


Hvordan åbner og læser jeg det brev, der er vedhæftet i beskeden?

Det gør du ved at klikke på linket i beskeden. Så bliver brevet åbnet som en PDF-fil. Du besvarer brevet ved at besvare beskeden. 


Hvad skal jeg gøre, når jeg ikke kan se den besked, jeg lige har sendt?

Prøv at opdatere siden ved at taste Ctrl + F5. Det vil i de fleste tilfælde kunne løse problemet.

Breve fra din a-kasse

Hvordan åbner og læser jeg et brev på min smartphone?

Breve fra a-kassen bliver sendt som PDF-filer. Når du klikker på linket til brevet, får du enten vist brevet direkte på din skærm, eller der kommer et link til at åbne brevet. Når du klikker på dette link, afhænger det af din type smartphone, om brevet åbner med det samme, eller om du skal vælge noget.


Hvordan åbner og læser jeg et brev på min computer?

Breve fra a-kassen bliver sendt som PDF-filer. Når du klikker på linket til brevet, bliver brevet i de fleste tilfælde vist på din skærm, så du kan læse det.


Hvordan besvarer jeg et brev?

Ikke alle breve kræver svar. Normalt får du information i brevet om, hvad du skal gøre, fx udfylde en blanket. Hvis du ønsker at skrive til os i forbindelse med et brev, skal du sende en besked her.

Digital underskrift

Hvordan underskriver jeg et brev med MitID?

Når du åbner brevet og læser det, skal du klikke på den blå knap øverst: "Underskriv med MitID". Derefter skal du vælge den grønne knap nederst og endelig logge ind med dit MitID. Når du har underskrevet korrekt, ser du en kvitteringsside. 

Jeg har underskrevet - men dokumentet står markeret med at det ikke er underskrevet. 

Der kan gå nogle få minutter fra du har underskrevet brevet til vores systemer får besked om at det er i orden. Hvis der er gået længere end 10-15 min. og du er helt sikker på at du har underskrevet brevet med MitID skal du kontakte din vejleder.

Hvis du ikke har indtastet MitID til underskrift, har du ikke underskrevet dokumentet rigtigt. Når du åbner brevet og læser det, skal du klikke på den blå knap øverst Underskriv med MitID. Derefter skal du vælge den grønne knap nederst og endelig logge ind med dit MitID. Når du har underskrevet korrekt, ser du en kvitteringside. 

Kan jeg få en kopi af det dokument jeg underskrev?

Du kan downloade det underskrevne dokument her fra MIT detfagligehus, eller skrive til os og bede os sende det til dig.



Gå til top