Der kan være problemer med visning af denne hjemmeside. Vi kan se, at du bruger Internet Explorer version 11 til at besøge MIT detfagligehus. Det betyder, at der kan være ting, der ikke fungerer optimalt eller som ser forkerte ud. Vi anbefaler, at du opdaterer din browser: Microsoft Edge eller Google Chrome - eller bruger en smartphone, hvis du har mulighed for det.

Hjælp til login

Brug af login på MIT detfagligehus

Login med MitID


Hjælp til MitID på www.mitid.dk

Hvis du har problemer med login med MitID, fx glemt adgangskode, glemt bruger-ID, skal aktivere MitID-app'en på en ny mobil eller andet, henviser vi til MitID's hjælpeunivers:

www.mitid.dk/hjaelp/hjaelpeunivers


Hvorfor spørger I om CPR-nr., når jeg logger ind med MitID?

Når du logger ind med dit MitID, bekræfter du din identitet overfor Det Faglige Hus, men vi får ikke direkte oplysninger om dit CPR-nr. og kan derfor ikke slå dig op i vores medlemsdatabase. Vi skal bruge dit CPR-nr. for at kunne logge dig ind på MIT detfagligehus. 

Hvis du afkrydser, at vi må gemme dit CPR-nr., undgår du at blive spurgt om dit CPR-nr. hver gang, du logger ind med MitID.


Jeg kan ikke komme videre, når jeg har indtastet mit CPR-nr.

Hvis du - efter login med MitID - har indtastet dit CPR-nr., men ikke kommer videre til MIT detfagligehus, skal du kontakte os - se kontaktinfo og åbningstider her.


Jeg har glemt min adgangskode eller min app er spærret

Hvis du har glemt din adgangskode, eller er din adgangskode blevet spærret, skal du oprette en ny adgangskode. Læs mere på www.mitid.dk/hjaelp


Min app er blevet spærret og skal genaktiveres

Har du glemt din PIN-kode, eller er din MitID app blevet spærret, skal du genaktivere appen og lave en ny PIN-kode. Læs mere på www.mitid.dk/hjaelp


Jeg har glemt mit brugernavn

Har du glemt dit bruger-ID, kan du få det oplyst ved at logge på med NemID. Kan du ikke logge på med NemID, kan du få dit bruger-ID udleveret i borgerservice eller kontakte MitID support her: www.mitid.dk/hjaelp/mitid-support

 

Login med NemID


Kan jeg bruge NemID's nøgleapp, når jeg skal logge på?

Med NemID's nøgleapp til smartphone kan du logge på MIT detfagligehus fra både desktop, tablet og mobil uden at skulle finde papkortet frem. Du skal bruge dit nøglekort til at aktivere app'en.

Du henter NemID nøgleappen til iPhone på Apple App Store eller til Android mobil på Google Play.

Læs mere om nøgleapp'en på nemid.nu


Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har et NemID?

Du kan bestille et NemID på nemid.nu. Du skal have et dansk pas eller et dansk kørekort for at bestille et NemID online. Hvis du ikke har det, kan du få NemID ved at møde personligt op på et borgerservicecenter i en kommune.

Hvis du skal udfylde blanketter, kan du bruge vores hjemmeside, hvor blanketterne kan printes og sendes med post: www.detfagligehus.dk/blanketter.


Jeg har kun adgang til netbank med mit NemID. Hvordan ændrer jeg det?

Hvis du har oprettet NemID for at logge på din netbank, skal du opgradere dit NemID til også at omfatte andre sider.

Hent vejledning hos nemid.nu


Jeg har spørgsmål til NemID?

På nemid.nu finder du hjælp til NemID, som fx problemer med at logge på, glemt adgangskode eller glemt bruger ID.

Her finder du hjælp til dit NemID


Hvorfor spørger I om CPR-nr., når jeg logger ind med NemID?

Når du logger ind med dit NemID, logger du faktisk ind hos NemID. Vi får herefter dine data tilbage fra NemID via et certifikat. De data indeholder et unikt id, som af sikkerhedsmæssige skal passe sammen med dit CPR-nr. Hvis du aktivt selv tilkendegiver i checkboksen, at vi må gemme dit CPR-nr., kan du undgå at blive spurgt om dit CPR-nr. hver gang, du logger ind med NemID.


Jeg kan ikke indtaste mit CPR-nr., når jeg logger ind med NemID. Hvad kan jeg gøre?

Når du logger ind med NemID, beder vi dig om at indtaste dit CPR-nr. én gang til efter login med NemID. I enkelte tilfælde kan det ske, at man ikke kan indtaste noget i feltet til CPR-nr., og at man derfor ikke kan logge ind.

Vi foreslår, at du bruger et andet program til at se MIT detfagligehus, fx Chrome, eller benytter en smartphone eller iPad, da fejlen ser ud til kun at opstå i browseren Internet Explorer version 11. Vi hører meget gerne fra dig, hvis du oplever det.

 

Andet

Jeg kan ikke logge ind. Hvordan får jeg hjælp?

Indenfor vores åbningstid skal du ringe til os. Se åbningstider og kontaktoplysninger.

Uden for åbningstiden beder vi dig skrive til os via kontaktformularen på vores hjemmeside.


Er der noget jeg skal vide mht. sikkerhed?

Hvis du logger på MIT detfagligehus med en offentlig computer, fx på biblioteket, eller har lånt en smartphone eller computer der ikke er din, anbefaler vi at når du er færdig med at bruge MIT detfagligehus både logger ud og lukker programmet.


Gå til top