Der kan være problemer med visning af denne hjemmeside. Vi kan se, at du bruger Internet Explorer version 11 til at besøge MIT detfagligehus. Det betyder, at der kan være ting, der ikke fungerer optimalt eller som ser forkerte ud. Vi anbefaler, at du opdaterer din browser: Microsoft Edge eller Google Chrome - eller bruger en smartphone, hvis du har mulighed for det.

Hjælp til login

Generel hjælp til MitID på www.mitid.dk

Hvis du har problemer med login med MitID, fx glemt adgangskode, glemt bruger-ID, skal aktivere MitID-app'en på en ny mobil eller andet, henviser vi til MitID's hjælpeunivers:

www.mitid.dk/hjaelp/hjaelpeunivers

MitID går i stå, når jeg har indtastet mit brugernavn

Hvis du, når du har indtastet dit brugernavn på MitID, oplever at MitID går i stå og står og "kører" uden at  komme videre, kan det i nogle tilfælde skyldes. at du mangler at opdatere dit system.

Sådan opdaterer du din mobil
Gå ind i "Indstillinger" og find "Systemopdatering" og tjek, om der ligger en opdatering klar. Din mobil skal være opladet eller sat til et stik, før du starter en opdatering. 

Problemet opstår på iPhone, iPad og Mac
Vi har oplevet problemet med login hos nogle medlemmer på iPhone, iPad og Mac, hvor deres enhed ikke var opdateret til den senest mulige version af styresystemet. Det ser også ud til, at problemet kun opstår i browseren Safari, der kun bruges på iPhone, iPad og Mac.

Hvis du oplever problemet, anbefaler vi, at du prøver at opdatere din mobil eller computer. Alternativt kan du prøve at bruge en anden browser fx Chrome.

Vi hører meget gerne fra dig, hvis du oplever det, så vi kan få mere viden om, hvordan fejlen opstår. Ring til os på tlf. 7610 9303 og henvis evt. til Eva Andersen. 

Senest opdateret den 2. december 2022

Hvorfor spørger I om CPR-nr., når jeg logger ind med MitID?

Når du logger ind med dit MitID, bekræfter du din identitet overfor Det Faglige Hus, men vi får ikke overført oplysninger om dit CPR-nr. og kan derfor ikke slå dig op i vores medlemsdatabase. Vi skal bruge dit CPR-nr. for at kunne logge dig ind på MIT detfagligehus. 

Hvis du afkrydser, at vi må gemme dit CPR-nr., undgår du at blive spurgt om dit CPR-nr. hver gang, du logger ind med MitID. Oplysningerne om CPR-nr. bliver gemt hos os, så vi kan slå dem op, næste gang du logger ind med MitID. 

Jeg kan ikke komme videre, når jeg har indtastet mit CPR-nr.

Hvis du - efter login på MitID - har indtastet dit CPR-nr., men ikke kommer videre til MIT detfagligehus, skal du kontakte os - se kontaktinfo og åbningstider her.

Jeg har glemt min adgangskode eller min app er spærret

Har du glemt din PIN-kode, eller er din MitID app blevet spærret, er der forskellige muligheder for at genaktivere din app.

Læs mere på MitID.dk: hjælp til genaktivering af spærret app

Jeg har glemt mit bruger-ID

Har du glemt dit bruger-ID, kan du selv finde det ved at bekræfte din identitet overfor MitID ved bl.a. at scanne dit pas/ID-kort i MitID appen, eller ved at logge på MitID.dk med NemID. Du kan også få hjælp ved at ringe til MitID support.

Læs mere på MitID.dk: Glemt bruger-ID

Jeg kan ikke logge ind. Hvordan får jeg hjælp?

Indenfor vores åbningstid kan du ringe til os. Se åbningstider og kontaktoplysninger.

Uden for åbningstiden beder vi dig skrive til os via kontaktformularen på vores hjemmeside.

Er der noget jeg skal vide mht. sikkerhed?

Hvis du logger på MIT detfagligehus med en offentlig computer, fx på biblioteket, eller har lånt en smartphone eller computer der ikke er din, anbefaler vi at når du er færdig med at bruge MIT detfagligehus både logger ud og lukker programmet.