Der kan være problemer med visning af denne hjemmeside. Vi kan se, at du bruger Internet Explorer version 11 til at besøge MIT detfagligehus. Det betyder, at der kan være ting, der ikke fungerer optimalt eller som ser forkerte ud. Vi anbefaler, at du opdaterer din browser: Microsoft Edge eller Google Chrome - eller bruger en smartphone, hvis du har mulighed for det.

Hjælp til profil

Hjælp til medlemskab, personlige oplysninger og tilmeldinger

Personlige oplysninger og nyhedsmails

Hvor kan jeg se mit medlems nr.?

Du kan se dit medlemsnr. under personlige oplysninger i Profil


Hvordan retter jeg min mail adresse?

Opdatér din e-mail her.

Hvordan retter jeg mit telefon nr.?

Opdatér dit telefonummer her.


Hvorfor har I brug for min e-mailadresse?

Når vi lægger et brev eller sender beskeder til dig fra fagforeningen og a-kassen, sender vi en e-mail om, at der er noget nyt til dig. Derfor er det vigtigt, at du har en aktiv e-mailadresse registreret i vores system.

Opdatér din e-mail her.


Hvordan retter jeg min adresse?

Din adresse (bopæl) bliver hentet fra CPR-registret og løbende opdateret. Derfor kan du ikke selv rette din adresse i vores system.


Kan jeg få notifikationer på SMS?

Vi sender ikke notifikationer om nye breve og beskeder på sms i øjeblikket. Vi er dog klar over, at nogle medlemmer efterspørger denne service, og vi er i gang med arbejdet med at implementere det. 


Kan jeg få en påmindelse, når jeg skal udfylde dagpenge-kortet?

Ja, vi sender en månedlig påmindelse på e-mail til dagpenge- og efterlønsmodtagere.

Du tilmelder dig påmindelser under nyhedsmails.


Hvordan tilmelder eller afmelder jeg mig nyhedsmail?

Med vores nyhedsmail får du vigtige oplysninger og medlemstilbud.

Du kan tilmelde eller afmelde dig nyhedsmail under Profil

Medlemskab og kontingent

Dit kontingent og om du betaler månedligt eller kvartalsvis, afhænger af dit medlemskab, og om du har en heltidsulykkesforsikring inkluderet.

Du kan spare gebyrer, hvis du tilmelder dig Betalingsservice, eller hvis du betaler kvartalsvis i stedet for hver måned. Har du en heltidsulykkesforsikring, betaler du månedligt uden gebyr.

Kontakt Medlemsadministrationen, hvis du har spørgsmål til kontingent og medlemskab.

Se mere på vores hjemmeside:


Kan jeg få mit girokort på mail?

Nej. Vi sender girokort med posten. Du sparer gebyret, hvis du tilmelder dig Betalingsservice.

Gaver og gavekort

Hvorfor virker mit gavekort ikke?

Det kan skyldes, at gavekoden er oprettet, før vi fik vores nye gaveshop i juni 2018. Tidligere fremsendte gavekoder kan ikke genkendes i vores nye gaveshop. Vi fremsender gerne en ny gavekode til dig, hvis du kontakter os.


Hvornår kommer mit 1. gavekort?

Hvis det nye medlem skal overflyttes fra en anden fagforening og a-kasse, kan der gå op til 8 uger, før du får gavekortet, ellers går det hurtigere. Vi registrerer først kontingentbetalinger omkring den 13. i hver måned, så efter denne dato gør vi status og sender gavekort afsted.

Er det nye medlem under uddannelse, er kontingentet gratis, og du vil derfor først få gavekortet, når uddannelsen er afsluttet, og første indbetaling er registreret. Dog får du gaven tidligere, hvis det nye medlem ikke er fritaget for betaling under uddannelsen.

Du modtager en mail fra os, når din gavekode ligger klar her på MIT detfagligehus.


Hvorfor har jeg ikke fået et gavekort?

Der kan være én eller flere kriterier på det nye medlem, som endnu ikke er opfyldte, hvilke vi desværre ikke må oplyse dig omkring. Du kan eventuelt spørge det nye medlem.

Det kan skyldes flere forskellige årsager:

  • Det er et krav, at den, der anbefaler, har et medlemskab i a-kassen og/eller fagforeningen, for at kunne udløse et gavekort. Personen, der anbefaler, må gerne være elev/studerende eller medlem som selvstændig.
  • Det nye medlem har ikke informeret os omkring, hvem der har anbefalet dem.
  • Det nye medlem har kun valgt a-kasse og ikke tilvalgt fagforeningen.
  • Det nye medlem har annulleret medlemskabet hos os.
  • Det nye medlem er elev eller studerende - gavekortet udløses først, når medlemmet bliver betalende efter endt uddannelse.
  • Optagelse/overflytningen af det nye medlem er ikke trådt i kraft endnu (der kan gå op til 8 uger).
  • Det nye medlem kan ikke anbefales igen inden for 2 år.


Hvilke gaver kan jeg vælge imellem?

Se mulighederne i gaveshoppen på vores hjemmeside.

Bemærk gavekortet kan kun bruges i gaveshoppen og kan ikke ombyttes til kontanter.


Hvad er Gaveregn?

Gaveregn betyder, at 1. og 2. gang du anbefaler et nyt medlem til fagforeningen i Det Faglige Hus, får du ét gavekort på op til 500 kr., når det nye medlem har betalt sit første kontingent. Når du anbefaler det 3. medlem, dobler vi op og sender 2 gavekort. Det gør vi selvfølgelig også for alle de medlemmer, du herefter anbefaler.

Læs mere om Gaveregn

Har du spørgsmål til dine hvervegaver, kan du ringe til os på tlf. 7610 9309.

Medlemsbevis

Hvad kan jeg bruge mit medlemsbevis til?

Som medlem i fagforeningen kan du benytte dig af en lang række fordele og rabatter.

Se de mange tilbud i Tilbudsshoppen

Flere af vores samarbejdspartnere i tilbudsshoppen kræver et bevis på, at du er medlem. Derfor kan du med fordel vise det på din telefon eller printe det ud.


Gå til top